het neusje/boekje mevrouw tong

  • natascha

    Weet iemand waar ik “het neusje” een programma voor kinderen met nasaliteit (ongeveer hetzelfde als de stemband) en/of het boekje over mevrouw tong met allerlei oefeningen voor de tongmotoriek zou kunnen bestellen?

  • Leonie

    Ik heb het boekje “Mevrouw Tong” hier voor me liggen:

    ISBN: 90 6621 141 5

    Uitgeverij: Boek- en Leermiddelencentrale Arnhem B.V.

    Schrijver: Eelco Hekster

    Ik heb verder niet op internet gekeken of dit nu nog te verkrijgen is, want het boekje dat ik heb is uit 1985.

    Maar er zijn natuurlijk ook veel leuke (meer recente) materialen voor de mondmotoriek te verkrijgen.

  • Eelco Hekster

    Het boekje Mevrouw Tong heb ik niet geschreven om daarmee de mondmotoriek te trainen, maar als voorbereiding daarop. Het doel is, dat het orale gedeelte van het lichaamsschema daarmee wordt ontwikkeld. Op basis hiervan, kunnen daarnamet meer succes mondmotorische oefeningen/spelletjes worden toegepast.

    Het boekje is niet meer in de handel verkrijgbaar. De plaatjes en de verklaring daarvan staan op blz. 63 t.e.m. 65 van mijn boekje Kinderen leren beter articuleren.

    Ik heb mijn praktijk in 1988 naar Duitsland verplaatst. Op mijn website www.sprachbehandlung.de is Mevrouw Tong, Frau Zunge terug te vinden.

  • Eelco Hekster

    Het boekje Mevrouw Tong heb ik niet geschreven om daarmee de mondmotoriek te trainen, maar als voorbereiding daarop. Het doel is, dat het orale gedeelte van het lichaamsschema daarmee wordt ontwikkeld. Op basis hiervan, kunnen daarnamet meer succes mondmotorische oefeningen/spelletjes worden toegepast.

    Het boekje is niet meer in de handel verkrijgbaar. De plaatjes en de verklaring daarvan staan op blz. 63 t.e.m. 65 van mijn boekje Kinderen leren beter articuleren.

    Ik heb mijn praktijk in 1988 naar Duitsland verplaatst. Op mijn website www.sprachbehandlung.de is Mevrouw Tong, Frau Zunge terug te vinden.

  • Eelco Hekster

    Eelco Hekster Schreef:

    ——————————————————-

    > Het boekje Mevrouw Tong heb ik niet geschreven om

    > daarmee de mondmotoriek te trainen, maar als

    > voorbereiding daarop. Het doel is, dat het orale

    > gedeelte van het lichaamsschema daarmee wordt

    > ontwikkeld. Op basis hiervan, kunnen daarnamet

    > meer succes mondmotorische oefeningen/spelletjes

    > worden toegepast.

    > Het boekje is niet meer in de handel verkrijgbaar.

    > De plaatjes en de verklaring daarvan staan op blz.

    > 63 t.e.m. 65 van mijn boekje Kinderen leren beter

    > articuleren.

    > Ik heb mijn praktijk in 1988 naar Duitsland

    > verplaatst. Op mijn website

    > www.sprachbehandlung.de is Mevrouw Tong, Frau

    > Zunge terug te vinden.

    In 2009 heb ik Frau Zunge in het Nederlands vertaald. De tekeningen hebben meer kleuren gekregen. Het geheel is gedigitaliseerd en kan als PDF-bestand worden besteld, op de harde schijf worden vastgelegd en met de computer met kinderen worden doorgenomen. Belangstellenden kunnen het via http://eelco.hekster-online.nl/ bestellen.

  • Marijn

    Beste Eelco, 

    Ik ben OMFT tandarts en zou heel graag de pdf van de Nederlandse vertaling van Mevrouw Tong willen hebben om in de praktijk te laten zien aan de kinderen. De website die u in 2010 opgaf kan ik niet meer vinden. Zou ik de pdf alsnog ergens kunnen kopen?

    Met vriendelijke groeten, 

    Marijn