NCOI

  • Eswee

    Hallo,

    Ik ben wel benieuwd naar ervaringen van studenten die de opleiding logopedie via de NCOI hebben gedaan. Ik zou graag wat meer over de opleiding willen weten.

    Wat is je ervaring hiermee? Omdat ik al een bachelordiploma heb is dit voor mij wellicht de enige optie.

    Ik ben benieuwd naar de reacties!

  • miranda

    hoi eswee,

    ik ken het probleem , al een afgeronde bachelor opleiding maar al te goed.

    Daarom ben ik gestart onlangs bij de NCOI voor Bachelor Logopedie.

    Het is pittig naast je werk, maar wel erg leuk. Fijne medestudenten en docenten. Praktische en theoretische afwisseling tijdens de lesdagen.

    De NCOI, Pro Education die de opleiding biedt , is telefonisch en via de mail goed bereikbaar.

    Ze bieden een goede persoonlijke begeleiding. Binnenkort zijn er weer opleidingsdagen in Utrecht.

    Zeker de moeite waard. In september start weer een groep. En de accreditatie is bijna rond.

    Dus tegen de tijd dat je klaar bent heb je een geaccrediteerd diploma.

    Mocht je nog meer willen weten mail gerust.

    vr gr miranda

  • Eswee

    Hoi Miranda,

    Bedankt voor je bericht! Tsja, dankzij die stapelregeling wordt doorstuderen vrijwel onmogelijk gemaakt helaas… Ik heb ook naar de reguliere deeltijdopleiding van de Hanzehogeschool in Groningen gekeken maar dat is voor mij financieel niet haalbaar. Ik heb inderdaad nog wel wat vragen over de opleiding. Hopelijk kan je me helpen de knoop door te hakken! Ik weet dat je in het derde jaar stage moet lopen. Kan je me daar misschien iets meer over vertellen?

    Nou weet ik niet precies wat voor vooropleiding jij hebt, maar heb jij misschien enig idee hoe zit met eventuele vrijstellingen met een HBO vooropleiding. (in mijn geval pedagogiek)

    Ik hoor ook nogal wat wisselende verhalen over de werkgelegenheid voor logopedisten. De werkgelegenheid voor pedagogen is buitengewoon slecht. Weet misschien daar iets van?

    Daarnaast lees ik iets over een intake procedure. Kan je me daar misschien meer over vertellen hoe dat in zijn werk gaat? (Dit zijn vragen die de NCOI ook kan beantwoorden maar het kan nooit kwaad dit van een ‘ervaringsdeskundige’ te horen :) )

    Alvast bedankt voor je reactie!

    Gr.

    S.

  • miranda

    hoi

    even druk geweest, dus een tijdje niet langs geweest hier sorry :(

    Ik denk dat je het beste even met de NCOI kunt bellen of een voorlichtingsdag kunt bezoeken. Zij kunnen al je vragen beantwoorden.

    Elke persoonlijke situatie is nl. weer anders.

    Ook op hun site vind je veel informatie.

    In sept starten ze weer. De opleiding is geaccrediteerd in middels . Als je het echt wilt moet je het gewoon doen. Er zijn bij obstakels onderweg altijd wel weer nieuwe wegen te belopen.

    groetjes .