prikbord

  • Nienke

    Wat leuk, eindelijk een prikbord voor logopedisten!

    Wat fijn dat er nu op internet een plek is om met elkaar te overleggen en kennis uit te wisselen!

    Mijn vraag: Ik wil over enige tijd, naast mijn huidige baan, voor 1 dag in de week een eigen praktijk beginnen en ik vroeg me af of iemand mij advies kan geven over het soort registratiesysteemm dat ik het best kan aanschaffen.

    Ik heb zelf ervaring met Logobase maar hoorde dat er alweer een nieuw registratiesysteem op de markt is dat nog beter zou zijn.

    Ook ben ik nog op zoek naar een aantal (tweedehands) materialen, m.n. de Reynell test voor taalbegrip, TvK en het programma Transparant (wordt namelijk niet meer gedrukt). Mocht iemand deze of andere materialen dubbel of over hebben dan houd ik mij aanbevolen!

    Alvast bedankt!

    Vriendelijke groet,

    Nienke, logopedist

  • Nienke

    Ook tips m.b.t. het starten van een eigen praktijk zijn van harte welkom!

  • Bregje

    Hallo Nienke,

    Het is belangrijk eerst te beslissen of je echt zelf start met een praktijk of dat je je inkoopt in een bestaande praktijk. Je wilt 1 dag voor jezelf beginnen, mij lijkt het dan meer rendabel als je je inkoopt. Anders moet je alle materialen zelf aanschaffen, terwijl dat in een bestaande praktijk allemaal aanwezig is. Ook wat betreft de huur van een praktijkruimte is 1 dag niet zo gunstig denk ik. Of je wilt langzamerhand uitbreiden. Dan is 1 dag goed om mee te starten.

    De VVAA is een goede organisatie om je te adviseren wat betreft verzekeringen en dergelijke. Je bent voor ongeveer € 30,- euro lid per jaar. Ik zou daar eens informeren.

    Ik gebruik zelf logobase. Daar ben ik wel tevreden over. Ik ben wel benieuwd over welk administratieprogramma jij het hebt. Misschien RAAM? Is ook een goed programma. Logobase en RAAM horen allebei bij de Winbase-groep. RAAM is wel duurder dan Logobase. En je zult je weer moeten verdiepen in een nieuw programma.

    Ik zou, als je al bekend bent met Logobase, gewoon voor dit programma kiezen.

    Scheelt je een hoop tijd.

    Succes met je plannen!

    Groet,

    Bregje

    Vrijgevestigd Logopedist

  • Esther

    Hallo Nienke,

    Ik zou ook voor Logobase kiezen. Samen met twee collega's heb ik een maatschap en in de praktijk gebruiken we nu Logobase. We zijn in de zomer van 2003 overgestapt van Raam naar Logobase. Raam is een programma voor alle paramedici en Logobase alleen voor logopedisten. In de tijd dat wij overstapten behoorde Raam nog niet bij de Winbase-groep. Nu is dat wel het geval, dus wellicht dat Raam veranderd en aangepast is. Aan zowel Raam als Logobase zitten voor- en nadelen. Ik ben wel blij dat wij de overstap naar Logobase hebben gemaakt. Dus als jij al bekend bent met Logobase, zou ik daarvoor kiezen.

    Succes

    Groet Esther, logopediste