Ruimte te huur voor logopedist

  • Jelle Buning

    Wij zijn een praktijk voor fysiotherapie/haptonomie/psychosomatisch fysiotherapeut in Nietap (naast Leek in Groningen). In ons pand zitten verder twee psychologen en een dietiste.

    We hebben beschikking over een pand met behandelkamers en een grote oefenruimte (ca 100m2).

    In onze praktijk bestaat een aanzienlijk deel van de patientenpopulatie uit kinderen met sociaal-emotionele problemen.

    Wij hebben in ons pand ruimte voor een logopedist die zich zelfstandig wil vestigen.

    Informatie te verkrijgen op www.depraktijk-nietap.nl

  • Elske Blokland-Bogtstra

    Geachte heer Buning,

    Op het prikbord logopedie las ik dat “de Praktijk” ruimte heeft voor een logopedist. Ik heb meteen de site bekeken en voelde me daar thuis. Het lijkt me een interessante setting om in te werken. Ik zou graag langs komen om kennis met u te maken en om te laten zien wie ik ben!

    Mijn doel is om als logopedist te gaan werken en daarnaast eventueel een studie (psychologie) te volgen om uiteindelijk de specifieke kennis van de logopedie te koppelen aan mijn andere ervaringen in werk. De rode draad in mijn loopbaan is het communiceren met mensen en het motiveren en begeleiden van mensen.

    Ik ben logopedist, maar heb lange tijd niet in het vak gewerkt. Ik zorg nu dat mijn kennis weer op peil komt door middel van studie. Daarnaast start ik binnenkort met een stage (de exacte datum is nog niet bekend) om zo weer in het vak terug te komen. Vanaf mijn studietijd ben ik lid gebleven van de vereniging voor Logopedie en Foniatrie. Het vak is nooit uit mijn gezichtsveld verdwenen.

    Ik heb mijn CV als bijlage meegezonden zodat mijn studie- en werkervaring bekend zijn.

    Als mijn bericht u aanspreekt, dan zie ik uw uitnodiging graag tegemoet.

    Met vriendelijke groet,

    Elske Blokland-Bogtstra

    J. Wagenaarstraat 20

    9728 VP Groningen

    Tel: 050-3123315 of 06-24266290

    E-mail: davidb@euronet.nl

    CURRICULUM VITAE

    Personalia

    Elske R. Blokland

    J. Wagenaarstraat 20

    9728 VP Groningen

    Tel: 050-3123315

    Mob. Tel: 06-24266290

    Geb. datum: 20 mei 1968

    In bezit van rijbewijs en auto

    Opleiding/Cursus

    2001-2002 Opleiding Casemanagement Zorg en Zekerheid (certificaat behaald)

    1997-2002 Interne opleiding Z-verpleging, “Dorpsgemeenschap Nieuw Woelwijck”

    1995-1997 Cursus telefonische communicatie, cursus Word, typecursus

    1992-1995 Klinische psychologie, Rijksuniversiteit Groningen (propedeuse behaald)

    1987-1991 HBO, Academie voor logopedie (diploma behaald)

    1980-1987 VWO (diploma behaald)

    Werkervaring

    Juli 2004-heden Uitvoeringsinstituut Werknemers Verzekeringen, afdeling Inkoop Reïntegratiediensten (fulltime) via uitzendbureau Randstad

    Functie: reïntegratiemedewerker

    Werkzaamheden:

    - beoordelen van rapportages m.b.t. voortgang, scholing e.d.

    - arbeidsdeskundig advies inwinnen

    - beoordelen facturen

    - contact onderhouden met reïntegratiebedrijven, uitkeringsafdelingen en arbeidsdeskundigen

    - werken binnen de regels van de van toepassing zijnde wetten

    April 2004-juni 2004 Detacheringcontract via Casemanagement Services bij de Nederlandse Spoorwegen

    Functie: verzuimbegeleider

    Werkzaamheden:

    - bezoeken van werknemers op de tweede ziektedag

    - bevindingen rapporteren aan betreffende manager en/of bedrijfsarts en eventueel advies uitbrengen

    - informatie verkrijgen over o.a. belastbaarheid, oorzaak van de arbeidsongeschiktheid, vermoedelijke duur van het verzuim

    - regelen van wachtlijstbemiddeling, doorverwijzen naar een hulpverlener

    - bijdrage leveren aan de start en opbouw van de interne ARBO-dienst waar de verzuimbegeleider deel van uitmaakt

    2002-2004 Stage met aansluitend een contract als casemanager bij Casemanagement Services voor het project “Empowerment van WAO-ers door Casemanagement” (fulltime)

    Werkzaamheden:

    - voeren van intakegesprekken, begeleiden, plaatsen, nazorg

    - sollicitatietraining ontwikkelen en geven

    - onderhouden van contacten met cliënten, providers, financiers, arbeidsdeskundigen (o.a. over belastbaarheid) en collegae

    - bijhouden van een geautomatiseerde cliëntenadministratie en meewerken aan de verdere ontwikkeling van dit instrument

    - inkopen van trajecten

    - bijhouden van behaalde resultaten en nog te behalen resultaten

    - bestuderen van de arbeidsmarkt

    - bijdrage leveren aan de vormgeving van het project

    1997-2002 Dorpsgemeenschap “Nieuw Woelwijck” (fulltime)

    Functie: groepsbegeleidster

    Werkzaamheden:

    - begeleiden van verstandelijk gehandicapten en coördineren van hun dagelijkse bezigheden

    - schrijven van bewonersverslagen en rapportages

    - contacten onderhouden met ouders en verzorgers

    1996-1997 KPN Telecom, KMC (fulltime)

    Functie: administratief medewerkster

    Werkzaamheden:

    - behandelen van vragen, verzoeken en klachten m.b.t. facturen

    - automatische gegevensverwerking

    - opleiden en coachen van nieuwe collegae

    - telefonische klantencontacten

    - afhandelen interne telefoontjes

    1994-1995 Asito Groningen-Zuid B.V. (parttime)

    Functie: interieurverzorgster

    1990-1991 Stages logopedie:

    - Noordelijke Stichting Voorzieningen Geestelijk Gehandicapten

    - Revalidatiecentrum “Heliomare”

    - V.S.O.-L.O.M. “De Wilgenborgh”

    - Logopedische Dienst Scheemda

    Werkzaamheden: alle voorkomende logopedische handelingen

    Nevenactiviteiten

    1992-1994 Medeorganisator van symposium over creativiteit bij “Studium Generale”

    1991 Assistent bij symposium “Een eeuw psychologie”

    Vrijetijdsbesteding

    Tuinieren, lezen, uitstapjes maken, knutselen.

  • Margo

    Hallo

    Het is niet slim om al deze gegevens hier zomaar neer te zetten? Of is het een 1 april grap? ;-) ;-)

    groetjes Margo

  • Bregje

    Ik ben het met je eens Margo. Ik vind het niet professioneel overkomen als je dit zo via internet doet met al je gegevens erbij….

    We zijn toch communicatief getraind. Okee, internet/email is ook een vorm van communicatie. Maar als logopedist moet je toch gewoon de telefoon pakken en persoonlijk contact leggen. Of ligt het aan mij? Zeker als het om een “sollicitatie” gaat.

    bregje

  • Jelle Buning

    Margo en Bregje,

    Ik denk dat het openlijk afvallen van collegae omdat ze anders in het werk staan dan jullie, zeker niet getuigd van professionaliteit. In ons geval is de reactie positief ontvangen, ze getuigt wat ons betreft van enthousiasme en transparantie. Ik voelde na de reactie van Margo niet echt de behoefte om te reageren, maar twee van dit soort reacties in mijn mailbox (waar ik jullie berichten ontvang) vind ik de moeite om op te reageren.

    Margo schrijft dat je als logopedist de telefoon moet (???) pakken en persoonlijk contact leggen. Binnen onze visie op mensen en communicatie ga je dan wel sterk af op je eigen normen en waarden (of van het groepje mensen die het met je eens is) en laat je weinig ruimte voor andere zienswijzen.

    Succes met jullie eigen professionalisering

    Jelle

  • bregje

    Beste Jelle,

    Ik heb geen namen genoemd in mijn reactie. Ik val Elske ook niet persoonlijk af.

    Haar reactie is zeer positief. Dit forum is bedoeld om je mening te geven. En dat heb ik gedaan. Ik vind het persoonlijk onverstandig om als zorgverlener je privégegevens en verdere persoonlijke gegevens zo op internet te zetten.

    Misschien had ik het zo op moeten schrijven in plaats van het woord “professioneel” te gebruiken.

    Ik vind het ook zonde om hier een hele discussie over te voeren.

    Bregje

  • Margo

    hmmm dat schreef ik niet ( de telefoon pakken). En ik val haar ook niet af!

    Dit is een open prikbord en ik vind het terecht dat ik een collega erop wijs dat het niet handig is om persoonlijke gegevens hier te plaatsen! Zij kan daardoor in de problemen komen (telefoonnummers e.d.).

    Jammer dat mijn opmerkingen en die van Bregje zo opgevat worden, we bedoelden het beide niet als kritiek, maar als een vorm van feedback. Het is gebruikelijk om dit op een prikbord te noemen en er wordt op forums altijd geadviseerd niet je persoonlijke gegevens te noemen omdat men daar misbruik van kan maken (en dat gebeurt echt hoor!). Dit soort postings kun je beter via PM (private message) of via de email doen denk ik.

    Met vriendelijke groet,

    Margo Raaphorst