Administratievergoeding

  • Marieke

    Ik werk sinds een jaar in een vrijgevestigde praktijk.

    Ik krijg alleen per patient betaald, administratiekosten worden niet uitbetaald (verslagen, voorbereiding) terwijl ik hier veel tijd voor kwijt ben.

    Hoe gaat dit in andere praktijken, zijn hier regelingen voor?

    Graag zou ik reacties van jullie ontvangen, alvast bedankt!

  • bregje

    Hallo Marieke,

    In de tijd dat ik in een praktijk in loondienst werkte, zat er in mijn salaris per behandeling een klein deel voor administratietijd (verslagen e.d).

    Dit is namelijk ook zo in de tariefopbouw. Per behandeling een deel voor administratietijd. Ga dit even goed na met je werkgever.

    Het blijft zo dat je als logopedist veel tijd kwijt bent aan administratie/verslagen/telefoontjes naast de behandelingen.

    Als vrijgevestigd logopedist kan je deze werkzaamheden ook niet declareren…

    Het is ook normaal dat je per behandeling betaald krijgt. Jouw werkgever kan ook alleen uitgevoerde behandelingen declareren bij de verzekering.

    Ik hoop dat ik je zo een beetje geïnformeerd heb.

    Bregje

    vrijgevestigd logopedist

  • Marieke

    Hoi Bregje!

    Zeker dank je wel voor je bericht.

    Als er in andere praktijken nog andere regelingen zijn zou ik dit graag willen horen!

    Groetjes Marieke

  • Lindsey

    Hoi Marieke,

    ik werk momenteel in twee vrijgevestigde praktijken. In een daarvan werk ik via Fysion en daar krijg je per behandel uur 9 minuten administratietijd uitbetaald. In de andere praktijk krijg ik per week 2 1/2 uur administratie tijd uitbetaald.

    Ik zou het eens bespreken, want idd gaat er veel tijd inzitten, waar je best voor betaald mag worden!

    Groetjes, Lindsey

  • Nienke

    Beste collega's,

    Ik hoor dit verhaal vaker onder ex-medestudenten, en zeker bij invalbanen.