beste mensen
mijn zoontje zegt bepaalde klanken hardnekkig niet goed, de ‘s’ aan het begin van een woord wordt bijv. vaak weggelaten, f/g aan begin van woord wordt ‘s’, en zo zijn er nog een paar hardnekkige afwijkers….ik versta mijn kind zonder problemen maar weet dan ook zijn foutjes…een buitenstaander begrijpt best wel wat maar lang niet alles….toen ik de logopediste vroeg wat het was, noemde zij het dyspraxie….
Ben dat eens verder gaan uitzoeken, maar zowat in elk artikel lees ik dat het met meerdere lichamelijke ‘'gebreken’ gepaard gaat, vooral motorisch…..Kort samengevat, dat is bij mijn zoontje écht niet het geval,hij is net 4 en hij is motorisch een kei, heeft bijv. binnen 1 dag leren fietsen zonder zijwieltjes en fietst sindsdien als de beste, remmen, scherpe bochten, geen enkel probleem, echt zijn motorische vaardigheden waren juist vroeg al goed tot zeer goed ontwikkeld….. Sociaal-emotioneel zie ik ook geen opvallendheden….Kortom, is het dan wel dyspraxie, omdat dat zo duidelijk met veel dingen samenhangt en ik behalve het taalontwikkelingsprobleem geen andere dingen zie…..