Hallo, ik ben Annemarie, heb een zoon van 3 jaar en 9 maanden, die een flinke spraakachterstand heeft. Hij praat 2 woordjes aan elkaar, en is moeilijk verstaanbaar. Een keer per week heeft hij logopedie, en in een half jaar is hij goed voor uit gegaan, want een half jaar geleden sprak hij alleen de woorden papa en mama.
In September zal hij naar de basisschool gaan, en daar maak ik mee best wel een beetje zorgen om…kan hij zich verstaanbaar maken, wordt hij geaccepteerd in de groep, dat soort vragen houd mij bezig.
Zijn er meer mensen in soort gelijke situatie, of die ervaring hebben met hun zoon of dochter, en hoe ontwikkelde de spraak op school?
We zijn bezig met het aanvragen van het rugzakje, voor extra begeleiding op school.
Wordt een kind met een spraakstoornis toegelaten op het reguliere onderwijs, of start een kind met een spraakachterstand al meteen op speciaal onderwijs?
Op de peuterspeelzaal gaat het goed, doet goed mee, is gemotiveerd, weerbaar, alleen de spraak blijkt een struikelblok.
Graag zie ik jullie reacties en ervaringen.
Alvast bedankt!
Groetjes, Annemarie