Op zoek naar Logopedist in Engeland

  • Monique

    Beste collega's,

    Graag zou ik in contact komen met Nederlandse logopedisten die werkzaam zijn (geweest) in Engeland. Ik ben zelf van plan daar te gaan wonen en werken en zou het fijn vinden alle ins en outs te weten van het gaan werken als logopedist in Engeland. Ben benieuwd……

    Monique.

  • edith

    hoi,

    als ik mij niet vergis is ruth coenen als logopediste werkzaam in Engeland, zij heeft bij mij op school gezeten,

    je kan haar misschien via facebook terugvinden, meer informatie heb ik ook niet van haar,

    groetjes

    edith

  • paulien

    hoi

    ik heb eeb tijd in engeland als logopedist gewerkt. het is al wel een tijd geleden (1995-2001) dus dingen zullen wel veranderd zijn. maar misschien kan ik nog wat vragen beantwoorden die je hebt.

    ik hoor het wel

    gr paulien

  • Monique

    Hoi Paulien,

    Dank je voor je reacttie, sorry dat ik zo laat reageer, maar ik zie je reactie nu pas.

    Mijn vraag over het werken in Engeland is voor nu: Hoe begin je zoiets? We zijn ons aan het orienteren op de mogelijkheden van emigratie naar Engeland, dus ook het werken als logopedist daar, is in de orienteer fase.

    Ik had online gereageerd op een vacature via een uitzendbureau in Engeland. De medewerker daar zei dat ik dan eerst moest registreren bij een soort kwaliteitsregister. Die procedure duurt 16 weken en kost rond de 450 euro. Mijn vraag is, heb jij je ook moeten registreren en heb je die inschrijving overal nodig om te kunnen werken of wordt dat alleen bij bepaalde werkgevers vereist? Ook moet je je Engelse vaardigheid kunnen aantonen om op die kwaliteitslijst te komen. Heb jij dat destijds ook gedaan? Hoe ging dat in zijn werk?

    Als je nog meer tips e.d. hebt, dan hoor ik het graag!

    Alvast bedankt voor je reactie.

    Groetjes, Monique.

  • Femke

    Hi, Ben nederlandse moeder van zoon 2,5 jaar met spraak dyspraxie, wie Kent er Een nederlandse logopediste te londen? Gr Femke

  • Liesbeth Groot

    HOi!

    Ik zit met precies dezelfde vragen die Monique destijds had. Ik zie in deze discussie alleen niet een antwoord.

    Ik zou die graag krijgen!

    Alvast bedankt,

    Groeten,

    Liesbeth