in rumoerige omgeving zachter spreken ipv harder??? HOE KAN DAT??

• Janine

Hallo collega's

Mijn client (jongeman van 35) heeft een zachte spreekstem en een rustig karakter, Bij mij heeft hij geleerd luider zijn stem te gebruiken maar zijn vraag is nu, waarom hij zachter gaat spreken in een rumoerige omgeving!

Wie heeft hierover ideeen of suggestisch??

dank alvast

groet Janine

• booike

Is zijn gehoor goed?

Zou het te maken kunnen hebben met onzekerheid? Heb je zelf al eens geobserveerd wat hij dan doet en wat er gebeurt?

Succes.

• magda

Hallo,

Ik maak meestal een fonetogram,waarop je op je computer kunt aflezen hoe zacht ,zacht is Hoeveel db?

Wat is de omvang van zijn stem.?

Aanleren doordringbaarheid,of te wel klankleur.

Dat zijn facetten boven de ijsberg

Het doen van kernkwaliteiten geeft informatie over zijn eigenschappen,Wat is zij sterke kant,en wat vindt er plaats als hij in zijn valkuil schiet( terugtrekken,zachter praten?????) Facetten onder de ijsberg,.

Groet

Magda

www.logopediesteenwijk.nl

• Maanwilla

Hallo Janine,

Rustig en toch pittig blijven articuleren werkt vaak goed. De veiligheid van het rustige gevoel voor jezelf blijft en de pittige articulatie versterkt de voelbare terugkoppeling van het spreken.

Bij Booike's advies kun je ook een praktijksituatie opzoeken en hem ter plekke coachen.

Mijn ervaringen daarmee zijn erg goed.

Succes!

Maanwilla

Logopediepraktijk De Horst, Breda

• Ellen

Wellicht kan hij zichzelf niet meer goed waarnemen of zichzelf niet goed meer reguleren, als er teveel geluidsprikkels zijn. Een filterprobleem bijvoorbeeld, of overprikkeld raken, zoiets.