verdeelsleutel

• kirsten

Hallo,

ik ben benieuwd hoe andere logopedisten in de vrije vestiging op een ‘eerlijke’ en werkbare manier de beschikbare patiënten (van een eventuele wachtlijst) onderling verdelen. Bijv. mbv een soort verdeelsleutel.

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen en tips!

Bedankt.

• Ton

Hoi,

Ik kan je niet vertellen hoe dat in zijn algemeenheid gaat.

Wat ik je wel kan vertellen is dat als er praktijken opdoeken die tot een bepaalde grote groep behoren en die zichzelf ‘maten’ noemen, je je werkzaamheden wel kunt staken.

Ik heb dit zelf ervaren, op de plek waar ik zat, ontstonden 2 praktijken met elk 3 part-timers die mijn vijver leeg visten.

Ik ging noodgedwongen terug van full time naar 1 dag per week…

Ik hoop dat jij meer succes hebt.

groet, Ton

• kirsten

Beste Ton,

Dat is vervelend. Ik bedoel eigenlijk gewoon onderling in dezelfde praktijk en geen concurrentie van buitenaf.

Ik werk met meer collega's (in loondienst) in een praktijk en we zoeken naar de juiste/handige/eerlijke manier om onderling de patienten van de wachtlijst te verdelen.

Wie heeft daar een idee/oplossing voor?

• anneke

Als je een wachtlijst heb,t is verdeling toch niet nodig? Wie bij ons een plekje vrij krijgt, plaatst iemand van de wachtlijst, als die op dat tijdstip kunnen.

We werken allemaal op onze eigen dagen en tijden. Pas als er te weinig aanbod van cliënten is lijkt me een verdeelsleutel zinvol of inkrimping van werkuren..of bergijp ik je vraag niet goed?