Geen advies? Ik heb je regelmatig de vraag zien posten of mensen wel weten wat ze gaan verdienen als ze als logopedist in loondienst werken. Dit wekt bij mij toch de indruk dat je hen adviseert dit uit te zoeken voordat ze aan de opleiding beginnen. Wat ik overigens helemaal niet vreemd vind, je moet (naast je werk leuk te vinden) wel van je werk kunnen leven natuurlijk. Wat mij echter stoort, is het feit dat je consequent over ‘de logopedist in loondienst’ lijkt te spreken, terwijl er enorme verschillen zitten tussen logopedisten in loondienst in een particuliere praktijk en logopedisten elders in loondienst.
Je bedoelt het ongetwijfeld goed, en het is je goed recht hier berichten te plaatsen die je wilt, maar je berichten hebben voor mij een negatieve lading. Wellicht ligt dat ook aan mijn interpretatie en het feit dat geschreven berichten nog al eens verkeerd over kunnen komen, maar kon het toch niet laten er op te reageren… Het werk van logopedist in loondienst in de gezondheidszorg verdient namelijk absoluut niet slecht en ik zou het vervelend als mensen door jouw berichten die indruk krijgen.