Molenspreekuur lumc

• M.

Beste collega's,

Ik heb sinds een aantal weken een jongetje van 2,8 jaar in behandeling. Dit jongetje zegt nog helemaal niks behalve ja, die, deze. Hij kan wel een aantal klanken maken, maar kan deze niet achter elkaar plakken. Mama is bijvoorbeeld ma ma. Hierbij moet wel duidelijk uitgelegd worden dat mama uit twee keer ma bestaat. Zijn taalbegrip is boven gemiddeld (115). Er zijn geen twijfels over zijn gehoor. Geluiden van buiten zoals een vliegtuig of een brommer hoort hij feilloos en vestigt hier ook de aandacht op. Verder was ik begonnen met logopedisch spelen via het VAT principe. Dit pakt hij absoluut niet op. Nu ben ik begonnen met de klanken en klankgebaren aan te leren. Graag zou ik hem willen laten onderzoeken op het molenspreekuur van het lumc, omdat ik het idee heb dat er misschien meer aan de hand is dan dat er nu geconstateerd is. Heeft iemand ervaring met het aanmelden van kinderen op het molenspreekuur? En hoe gaat dit in zijn werk? Of zijn er nog tips en adviezen die jullie kunnen geven wat betreft de behandeling? Graag hoor ik van jullie.

Groetjes

• anneke

bel gewoon even met het lumc met je vraag, dan heb je het snelst de juiste antwoorden…