Opleiding Logopedie via het NCOI

  • K

    Hoi

    is er al meer bekend over deeltijd almere of bachelor 4jaar logo via NCOI?

    Ik hoor t graag,

    Groet K

  • Student op zoek naar stageplek!

    Hallo allemaal,

    Ik volg momenteel de opleiding logopedie bij het NCOI en zit inmiddels in mijn tweede jaar.

    Een behoorlijk pittige opleiding maar ook zo interessant!

    Het is absoluut niet alleen maar een thuisstudie aangezien wij regelmatig klassikale bijeenkomsten hebben die verzorgd worden door erkende logopedisten. De eigen stem en spraak neemt een grote rol in, en terecht.

    Helaas is de opleiding nog niet geaccrediteerd maar hier zijn ze hard mee bezig. Ook vindt er aan het begin van de opleiding een screening plaats op basis van de eigen stem/spraak/gehoor.

    Helaas ondervinden wij als eerste lichting een aantal opstartproblemen. Zoals bijvoorbeeld te weinig begeleiding bij de portfolio-opdrachten door iemand vanuit het werkveld. Maar wat mij echter het meest frustreert is dat ik op moment enorm vastloop in mijn studie omdat ik geen stageplek kan vinden.

    Tot moment dat de opleiding geaccrediteerd is, biedt het NCOI een korting aan op cursussen die logopedisten kunnen volgen. Met deze cursus kunnen punten worden behaald net zoals met het begeleiden van een stagiaire (mits het om een geaccrediteerde opleiding gaat dus)

    Maar helaas, ondanks bovenstaande al meer dan 30 afwijzingen. Spijtig genoeg helpt het NCOI ons hier absoluut niet bij. Zodra logopedisten het woord `NCOI`horen of lezen, haken ze af. Enerzijds snap ik dit omdat een stagiaire begeleiden heel wat energie vergt en zij liever voor veiligheid kiezen. Anderzijds verdienen wij als student net zo goed een eerlijke kans. Naast een gezin en/of baan is het voor veel studenten een enorme prestatie om i.i.g. al het eerste jaar succesvol afgerond te hebben. Hopelijk gaan steeds meer logopedisten dit ook inzien en wellicht helpt deze discussie daar een beetje bij! :-) En via deze weg laat ik meelezende logopedisten meteen graag weten dat ik sta te popelen om te beginnen met mijn stage! :-)

    Groetjes, van een gemotiveerde student.

  • Student op zoek naar stageplek!

    O ja, en de volledige bachelor opleiding neemt 4 jaar tijd in beslag. Binnenkort gaat het NCOI trouwens samen met Pro Education. Dit is gunstig voor het accreditatieproces.

    En mocht je je inschrijven voor een bepaalde stad ga er dan maar vanuit dat er te weinig deelnemers o.i.d. zijn om de opleiding daar te kunnen volgen. In mijn geval werd ik een aantal weken voor de start gebeld om door te geven dat Rotterdam niet mogelijk was. Om die reden moest ik naar Utrecht. Is een groot minpunt van het NCOI, op organisatorisch gebied. Als je dit trouwens niet zag zitten, zou je alsnog je geld terugkrijgen. Maar na eenmaal een keuze te hebben gemaakt voor een omscholing, is dit niet gemakkelijk los te laten.

  • Manja

    Op 3 september start ik met de (deeltijd)opleiding logopedie in Almere.

    De bijeenkomsten vinden elke week plaats op de dinsdag, van 13.00 tot 22.00 uur.

    Mocht je je in willen schrijven of meer informatie willen hebben, dan raad ik je aan even contact op te nemen met Hogeschool Windesheim Flevoland.

    Succes!

  • k

    wat goed te horen dat je de deeltijd in almere gaat volgen :) hou me op de hoogte.

    ik ga het pas volgen zodra mijn afwegingen zijn gemaakt en mijn lerarenbeurs wordt toegekend.

    hoe groot is de groep waar je a.s dinsdag mee gaat starten in almere? laat het me maar weten als je gestart bent heel veel succes! hopelijk nemen nog veel meer hogescholen t besluit om zo'n mooie opleiding in deeltijd aan te bieden!

  • k

    hoi manja hoe bevalt almere?

  • Roos

    Beste Manja,

    Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen bij Windesheim Flevoland?

    Hoe ervaar je de lessen, studiebegeleiding en de studiebelasting?

    Ik zelf ben in september met de bachelor logopedie via het NCOI begonnen. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen.

    Groeten, Roos

  • Manja

    Hoi,

    Het bevalt me ontzettend goed in Almere. Het is fijn dat we een wekelijkse lesdag hebben, en worden prima begeleid. Het is soms voor iedereen nog wel even zoeken hoe en wat (les geven aan mensen die net van school komen, of die al een hele berg (werk)ervaring hebben is nogal een verschil), maar ik ben b;ij dat ik deze keuze gemaakt heb! Ik ben nu druk met leren voor mijn tweede tentamenperiode, het gaat tot nu toe prima. Ik vind alles even interessant en de eersta stage is al achter de rug. Mocht iemand meer willen weten, dan kun je me mailen!

    Groet, Manja

  • Manja

    Hoi,

    Het bevalt prima! Ik heb e.e.a. ook bij Roos haar antwoord geplaatst. Mocht je meer willen weten, mailk me dan!

    Gr. Manja

  • kim

    hoi!!

    ik wil je graag mailen, welk adres? grt Kim