ATB bijscholing: Ademspel, 'luchtig' ademen met kinderen

• Karin van der Plas

Ademspel - 9 maart 2013 te Soest

Een dag waarop we vooral spelen met de ademhaling!

Hoe kun je kinderen op een ‘luchtige’ manier bewust maken van de ademhaling?

Een ervaringsgerichte dag waarin je met behulp van speelse en zachte ATB oefeningen op zoek gaat naar de essentie van het ademhalen.

Oefeningen waarin je het natuurlijke verloop van de ademhaling observeert, maar ook oefeningen om de ademhaling op een ontspannen manier te sturen.

In het begin (vanaf vier tot en met zes jaar) omvat dat vertrouwd maken niets anders dan spelen met de ademhaling. Door op een speelse manier gebruik te maken van je ademhaling volgt er bewustwording wat in – en uitademen eigenlijk is. Woorden als inademen, inhaleren, uitademen, zeggen jonge kinderen niets, totdat ze aan den lijve gaan ervaren wát ademhalen is. Naarmate de kinderen ouder worden kan er steeds meer verdieping en bewustwording van de ademhaling plaatsvinden. Langzaam groeien ze toe naar (meer) meesterschap.

Naast de ademhaling heeft ontspanning (en af en toe wat dynamiek) een belangrijke plek in de training.

Doelgroep

Mensen die beroepsmatig (in groepen óf individueel)

met kinderen werken.

Opgave of informatie:

awarenessinfo@gmail.com

http://www.awarenessthroughthebody.nl/opleiding-en-training/themadag.html

• Hannah In 't Veld

Hallo Karin,

Een vriendin/collega en ikzelf zouden graag op de bjscholing Ademspel komen op 15 juni.

Zij heeft je ook al gemaild.

Haar naam is Anneke Vernooij.

Mijn naam is Hannah In 't Veld.

Vriendelijke groeten,

Hannah.

• Karin vd Plas

b]Beste Hannah,

Mijn excuus voor de late reactie!

Ik heb er niet bij stil gestaan dat ik geen bericht ontvang als iemand reageert.

Leuk dat je belangstelling hebt.

Via de mail heb ik contact gehad met Anneke: de dag zou evt verplaatst worden naar 15 juni maar het is toch de 9e gebleven.

De planning voor na de zomer moet ik nog maken maar de dag wordt zeker nog een keer gegeven voor het eind van het jaar.

Als je mij je mail adres stuurt zal ik je op de hoogte houden.

Hartelijke groet

Karin

awarenessinfo@gmail.com

www.awarenessthroughthebody.nl

Bekijk een filmpje

www.youtube.com/watch?v=1kZvv2NeJR0