zinsbegrip 2 TAK

  • student logopedie

    Hallo,

    Ik heb een vraag over het onderdeel van de TAK-> zinsbegrip 2.

    Stel een kind heeft moeite met het patroon van de zin:

    -de jongen zet de auto op de doos,

    -de bakker legt op de schaal ronde koekjes.

    -de jongen laat de juf een foto zien.

    Hoe kan je dit oefenen? Zijn hier speciale oefeningen voor?

    Alvast heel erg bedankt!

  • marit

    Je vraag is erg open. Om welke leeftijd gaat het? hoe is de zinsproductie? Is dit het enige probleem? heeft het de prioteit in de behandeling? Er is vanalles mee te oefenen, van concreet materiaal tot oefeningen op papier. Maar is het erg afhankelijk van de leeftijd van het kind en de andere taalvaardigheden.

    Creatief zijn in het nadenken over mogelijke oefeningen is de eerste, heel belangrijke stap. Wat heb je zelf al bedacht?