logopedist arbeidsmarkt

  • Emma

    Hallo,

    Wat zijn op dit moment de kansen voor (net afgestuurde) logopedisten?

    Is het relatief makkelijk? Hoe lang heb je ongeveer moeten zoeken naar een baan of zijn er mogelijkheden bij stageplekken?

    Alvast bedankt.

  • marjon

    Hoi Emma,

    Het is al even geleden dat je je vraag gepost hebt, maar hier toch nog een reactie.

    Ik ben afgelopen juli afgestudeerd. Voor het afstuderen was ik aangenomen bij een vrijgevestigde praktijk voor twee dagen per week.

    Veel medestudenten hadden vlak voor het einde van de opleiding al een gedeeltelijke baan.

    Het moeilijkste is om daarna de overige dagen te gaan vullen. Via via heb ik nu een waarneming van nog eens twee dagen.

    Mijn week is nu dus aardig gevuld.

    Het valt op dat veel praktijken erg voorzichtig zijn dit jaar, dit komt waarschijnlijk door alle onzekerheid rondom de zorgverzekeringen en de bijkomstige audits.

    Wat mij opvalt is dat er nog wel wat vacaturen in de vrije vestiging online komen, maar in de ouderenzorg komen er vrijwel geen vacatures vrij. Die worden toch vaak intern opgelost. Als je stage loopt is het altijd aan te raden om te vragen of ze mogelijk werk voor je hebben. Niet geschoten is altijd mis!