S-tape bij kwijlen

  • nathalie

    hallo,

    momenteel heb ik een meisje met Down syndroom, 5 jaar, (cluster 3) in behandeling die overmatig kwijlt.

    Nu heb ik informatie gekregen over S-tape wat onder de kin wordt geplakt waardoor het kwijlen zou verminderen (tape dat fysiotherapeuten gebruiken)

    heeft iemand hier ervaring mee?

    Groetjes Nathalie

  • marit

    (NB:Niet om te kwetsen, maar om even aan te geven.)

    Het is: ‘een meisje, dat kwijlt ’, niet ‘een meisje, die kwijlt’ .

    Misschien bij een preverbaal logopedist informeren of anders bij een logopedist op een ZML-school? (maar misschien ben je dat zelf of werk je daar…)

    Marit

  • logo

    Informatie opvragen bij Esther de Ru die ook workshops hierover geeft?

  • Annemie

    Beste Nathalie,

    ik ging naar een workshop over S-tape in december en ben ondertussen met enkele kinderen in ons MPC gestart.

    Wisselende resultaten: ik heb de indruk dat hoe cognitief zwakker het kind is, hoe minder effect het heeft. Even onze populatie schetsen: personen met een meervoudige beperking tussen 0 en 21 jaar.

    Ik heb 1 jongen waarbij ook de ouders een duidelijke reductie van het kwijlen zien. Ik zie algemeen een actiever mondje bij deze jongen. Dus bij hem lukt het, bij de andere is het effect beperkt.

    Groetjes,

    Annemie

  • Esther de Ru

    Ik heb een lijst gemaakt van alle logopedisten, preverbaal logopedisten en kinderfysiotherapeuten die van het s-tapeje afweten en deze kunnen gebruiken.

    Er is inmiddels wat meer bekend. het s-tapeje werkt niet bij iedereen maar is in ieder geval het proberen waard.

    Indien iemand wil weten wie in de buurt zit, stuur mij een email met naam en adres en ik geef deze aan u door.

    vriendelijke groet Esther de Ru