Op zoek naar spel dat lijkt op Dubbeldam

  • Margo

    Hallo

    Ik ben al langere tijd op zoek naar een spel dat lijkt op Dubbeldam. Beide spelers hebben een identieke plattegrond van een huis en tuin. Er staat een scherm tussen zodat men niet op elkaars bord kan kijken. Er horen (magneet)figuurtjes bij. Je kunt elkaar opdrachten geven (zet het jongetje in de kamer met de 3 ramen, naast de tv). Naderhand kan men het scherm weghalen en kun je controleren of je elkaars opdrachten goed hebt begrepen en of de opdrachten wel duidelijk zijn gegeven.

    Wie kent dit spel en weet waar je het kunt bestellen/kopen? Iets vergelijkbaars is ook goed!

    Hartelijk bedankt,

    Margo

    (logopedist)

  • Mariëlle

    Hallo Margo,

    Het spel dat jij omschrijft ken ik niet. Wat een beetje vergelijkbaar is is atelier topologie (1 en 2). Dit werkt met houten figuurtjes en fotokaarten. Volgens mij is het van Nathan (te bestellen bij baert, kijk voor het materiaal op http://logobehandelmaterialen.hszuyd.nl/index.jsp).

    Dan heb je ook nog het communicatiebord. De een geeft de opdracht, de ander zet de pinnetjes op de juiste plaats (bijv. pak het rode pinnetje en doe hem naast het meisje met het roze badpak). Op dezelfde pagina zie je dit materiaal (bij Communicatie, te bestellen bij Rolf).

    Succes,

    Groetjes, Mariëlle van vliet, logopedist

  • Margo

    Dank voor je antwoord. Wij hebben “samenspraak” en het communicatie spel (met de gekleurde pinnetjes). Dat andere ken ik niet, ik zal eens gaan kijken op die website.

    Zijn er nog anderen met bruikbare tips?

    groet, Margo