Beste collega's,
Ik zit al een tijdje met de volgende vraag en alle collega's die ik spreek hebben dezelfde vraag en kunnen mij eigenlijk geen antwoord geven.
Stel; er komt een kind met een TOS in de praktijk van wie de ouders Marokkaans zijn en bij wie thuis Arabisch wordt gesproken. Bij de TAK scoort dit kind op een bepaald onderdeel vergeleken met de normgroep een score E/zeer laag, en vergeleken met zijn eigen groep scoort dit kind ‘hoog’ of ‘gemiddeld’.
Mijn vraag:
Ga je met zo'n kind door totdat hij gemiddeld scoort voor Nederlandse kinderen omdat het toch meemoet met de rest van de klas?
Of is het zo dat je van een kind dat, vergeleken met zijn eigen groep, een gemiddelde score behaald niet kan verwachten dat hij het beter doet dan al die andere Marokkaanse kinderen in Nederland? En moet je dus tevreden zijn als zo'n kind gemiddeld scoort i.v.m. zijn eigen groep.
Ik ben benieuwd wat jullie doen in zo'n situatie. En of iemand een éénduidig antwoord kan geven.
Groeten,
Nienke