Te hoge spreekstem

  • viscom

    Hallo

    ik heb een te hoge spreekstem (wordt vaak telefonisch met mevrouw aangesproken terwijl dit biologisch niet klopt :).

    Wat kan ik hier aan doen?

    Ervaringen?

    Waar (woon in Twente).

    Alvast bedankt.

    Viscom

  • Marianne

    Hoi Viscom,

    Ik kan me voorstellen dat het vervelend als mensen denken dat je een vrouw bent. Als je hier echt problemen mee hebt kun je altijd eens naar een logopedist(e) gaan. Je moet dan wel eerst een verwijsbrief bij je huisarts vragen.

    Groeten, Marianne

  • viscom

    Marianne,

    Stel ik zou dat doen, krijg ik dan oeveningen mee? Helpt zoiets dan?

    Het is overigens niet zo dat ik echt een zeer hoge stem heb gelukkig maar ik stoor me er zelf zel eens aan.

    Ik zal eens aan de huisarts vragen.

    Bedankt voor je info.

    Zijn er ook websites te vinden waar die trainingen staan beschreven?

    Wat doent een logopodist precies?

    Groeten,

    Daniel

    (viscom is eigenlijk een gebruikersnaam).

    Marianne schreef:

    >

    > Hoi Viscom,

    >

    > Ik kan me voorstellen dat het vervelend als mensen denken dat

    > je een vrouw bent. Als je hier echt problemen mee hebt kun je

    > altijd eens naar een logopedist(e) gaan. Je moet dan wel

    > eerst een verwijsbrief bij je huisarts vragen.

    >

    > Groeten, Marianne

  • bregje

    Beste Viscom,

    Een logopedist is een therapeut gericht op stem, spraak, taal en gehoor.

    Je zou aan de huisarts een verwijzing kunnen vragen en het adres van een logopedist in de buurt. Hij/zij zal dan naar jouw stem luisteren en beoordelen of behandeling nodig is. In principe kom je wekelijks voor een half uur behandeling en je krijgt oefeningen voor goed stemgebruik mee voor thuis. De behandelingen worden door de meeste verzekeraars vergoed.

    Oefeningen die een logopedist geeft, zijn niet op internet te vinden. Je hebt hierbij echt begeleiding door de therapeut nodig.

    Veel succes.

    Bregje

    Vrijgevestigd logopedist

  • Logopedie praktijk

    Onze praktijk beschikt over een automatische fonetogram,waarmee je op een objectieve manier de stemomvang kan meten.

    Zo krijg je inzicht wat de mogelijkheden zijn van je stem,ook betreffende de hoogte.

    je kunt nog veel meer gegevens uit het fonetogram halen maar dat voert hier te ver.

    Succes ,

    M.Bakker