deeltijdopleiding logopedie

• Patricia

Wie weet of er in Nederland ook een erkende deeltijdopleiding logopedie wordt aangeboden? Ik ben zelf al lang hierin geinteresseerd maar vind het niet. Ik ben 40, moeder van 2 kinderen en overweeg logopedie te gaan studeren omdat het beroep me aanspreekt. Ik woon in Breda. E.e.a. moet wel realistisch/praktisch uitvoerbaar zijn, vandaar dat ik in eerste instantie een deeltijdopleiding logopedie zoek. Iemand suggesties/ervaringen?

• Logopedist

Volgens mij wordt de logopedie-opleiding alleen voltijd aangeboden. De opleiding duurt 4 jaar. Met hele volle dagen en stages. Ik denk dat daarom de opleiding niet deeltijd wordt aangeboden.

Ik zou anders contact opnemen met de studie-adviseur van een logopedie-opleiding. Die kan u wellicht adviseren.

• Ilona

Hoi Patricia,

In ieder geval erg leuk dat je er interesse voor hebt. Ik ben net klaar met de opleiding en de 4 jaar zijn om gevlogen. Tot een aantal jaren geleden kon de opleiding logopedie ook deeltijd gevolgd worden. Ik heb de opleiding gevolgogd op de Hogeschool Rotterdam. Hier werd geen deeltijdopleiding gegeven. Wel is er eventueel een mogelijkheid om het binnen een korter tijdsbestek te doen (ik dacht in 3 tot 3,5 jaar ipv 4 jaar). Dan is daar de andere kant weer van dat je dagen in die kortere periode voller en drukker zijn.

Ik kan je inderdaad ook alleen het advies geven om aan de opleidingmanager/adviseur eens na te vragen bij verschillende opleidingen. Een open dag bezoeken is ook altijd goed en vrijblijvend. Ik weet dat de Hogeschool Rotterdam een open dag heeft op 29 juni. Internet: www.hogeschool-rotterdam.nl.

Veel succes,

Ilona

• Nicole

Hoi Patricia,

Ook ik ben op het moment op zoek naar informatie over een deeltijdopleiding logopedie. Ik ben 33 jaar en heb ook 2 kinderen. Ik woon in Waspik (tussen Raamsdonksveer en Waalwijk), een opleiding in de buurt van Breda zou mij goed uitkomen.

Een voltijdopleiding is voor mij ook praktisch gezien niet haalbaar.

Heb je inmiddels al meer info, dan zou ik dat graag van je horen.

Groetjes Nicole

Patricia schreef:

>

> Wie weet of er in Nederland ook een erkende deeltijdopleiding

> logopedie wordt aangeboden? Ik ben zelf al lang hierin

> geinteresseerd maar vind het niet. Ik ben 40, moeder van 2

> kinderen en overweeg logopedie te gaan studeren omdat het

> beroep me aanspreekt. Ik woon in Breda. E.e.a. moet wel

> realistisch/praktisch uitvoerbaar zijn, vandaar dat ik in

> eerste instantie een deeltijdopleiding logopedie zoek. Iemand

> suggesties/ervaringen?

• ingrid gumbs

ik ben op zoek naar een logopedie(student) die bereid is om iemand te helpen die last heeft van te hard praten en aanverwante kalchten zoals heesheid, vermeoidraken etc. .

• Marieke

Hallo allemaal!

Ook ik ben geïnteresseerd in een aangepast versie van de opleiding logopedie. Er wordt een maatwerk opleiding geboden bij de Hogeschool Rotterdam, die vanaf september 2010 van start gaat.

Helaas kreeg ik vandaag te horen dat er onduidelijk bestaat over het starten van de opleiding onder anderen omdat er te weinig aanmeldingen zijn.

Dus: ben je geïnteresseerd, dit is je kans! Meld je aan! Dit kan via het mailadres: ‘ secretariaativg@hro.nl’

Hopelijk kunnen we in september starten!

• logo71

In Utrecht kun je de voltijdopleiding in 3 dagen volgen. Dat zijn dus wel 3 hele volle dagen maar voor de combi werken-leren of gezin-leren wel een uitkomst. Op zaterdag 27 maart is er open dag.

Er wordt per jaar 1 groep gevormd van studenten in de 3-dagenroute. Dit zijn zowel moeders met kinderen (en soms ook nog een baan erbij) als studenten met een baan er naast.

Ook uit de omgeving Breda…

• sandy

Hallo,

Ik heb í.í.g. net gemaild naar de school voor de deeltijdopleiding.. ben benieuwd !

• Helen

Hoi Marieke,

Ook ik ben (al jaren) geïnteresseerd in het vak logopedie en volg de mogelijkheden voor het volgen van een deeltijdopleiding logopedie. Jij zult inmiddels ook wel gehoord hebben dat je aan de Hogeschool Rotterdam alleen de voltijdse opleiding (5 dagen) kan volgen. Aangezien ik in Zeeland woon en de studie moet combineren met ons gezin was een verkorte opleiding in Rotterdam de beste optie voor mij geweest …. Heb jij (naast 3 dagenroute in Utrecht) nog tips?? Of iemand anders nog tips??

• sabine

Beste Marieke,

Ik ben heel benieuwd of je deeltijdstudie logopedie is gelukt.

Aangezien ik zelf ook heel graag deze opleiding wil gaan volgen en inderdaad al enige tijd aan het speuren ben.

Met vriendelijke groet,

Sabine