Ik heb een dochter van bijna 4 jaar. Zij gaat in september naar school. Nu heeft zij vanaf haar geboorte al lichte problemen met haar mond ontwikkeling. Ik ben uiteindelijk bij een logopediste terecht gekomen omdat zij niet kon kauwen. Ze stikte in bijna alles. Toen ze net 2 jaar was kon ze pas kauwen. Dit is dus allemaal wel goed gekomen. Nu vind ik dat ze nog niet goed praat. Wij verstaan het allemaal wel. Maar bepaalde letters zegt ze echt niet. Zoals de letter g die spreekt ze niet uit. Verder praat ze veel maar niet echt heel duidelijk te verstaan. Ik ben afgelopen april met haar terug geweest naar de logopediste. Zij vond het nog zeker niet nodig om er wat aan te doen. Zij vertelde dat veel kinderen beter gaan praten wanneer ze eenmaal op school zitten. Ik maak mij toch wel zorgen of zij het wel gaat redden op school omdat ze zich verbaal nog niet echt heel duidelijk kan maken. Het is niet zo dat vreeemde har helemaal niet verstaan hoor.
Mijn vraag is of er mensen zijn die dit ook hebben gehad met de kinderen en waarbij het beter is gegaan toen ze op school zaten?
Ik hoor graag jullie ervaring.