Onze zoon zegt consequent in plaats van de K een T. Dat is het belangrijkste, maar niet het enige, hij zegt bv. niet sNapt maar sLapt. sLembad. En zo nog wat dingen. Maar vooral die K komt zijn verstaanbaarheid niet ten goede. Hij gaat al een tijd naar de logopedist, een sympathieke en, voor zover ik het kan beoordelen, goede logopediste. Hij wordt in november 5 jaar en ik ben bang dat hij geplaagd zal worden vanwege zijn uitspraak. Dat begint nu al een beetje. Dat zou ik hem graag besparen, hij is al niet zo'n enorme sociale held.
Nu zou ik wel eens een soort second opinion willen hebben (een geruststellend woord is ook altijd welkom… ;-)
de therapie is nu dat hij moet leren dat hij achterin zijn mond de K moet maken. dat resulteert nu in een soort gegorgel. Het is voor hem (denk ik) érg moeilijk om te snappen wat achterin is, en hoe hij dan daar die K moet maken. De T zit natuurlijk voorin, maar het snappen en toepassen is nog een hele toer. Ik weet echter zelf geen betere therapie-insteek (het is mijn vak niet).
Nogmaals, ik heb een hoge pet op van onze logopediste, ze is lief en enthousiasmeert (hij vind het leuk om ernaar toe te gaan - een hele prestatie van haar) maar het zit me niet helemaal lekker en ik zou wel eens van anderen willen horen wat ze hier van vinden. Ervaringen en dergelijke.
Alvast bedankt!