Bedrijfsplan en huurprijzen van behandelruimte

• Janine

Hallo

We zitten eraan te denken om een eigen praktijk op te zetten, maar we hebben nog nauwlijks idee over het hoe en wat. Kunnen jullie ons wellicht helpen met een aantal vragen.

Hoe komen we aan een goed bedrijfsplan? Zijn die bijv. standaard te verkrijgen, maar dat je hem dan persoonlijk aanpast .

Hoe kan ik dit het best aan pakken?

We hebben een plan nodig om een ruimte te kunnen huren, en daarover nog een vraag. Wat zijn kosten per maand voor een goede behandelruimte

125 euro per vierkante meter is dat veel??

Ben erg benieuwd naar jullie reacties, mailen mag ook.

Alvast hartelijk dank !

groeten

Janine

• Suzanne

Als je informatie wilt hebben over het hoe en wat van het opzetten van een praktijk, dan kan je denk ik het beste bij de VVAA zijn. Deze vereniging is hiervoor bedoeld en kan je adviezen geven over wat te doen. Je kan op de website kijken www.vvaa.nl

Over huurprijzen weet ik niets. Succes!

groetjes,

Suzanne

• Logo

Wij huren sinds 1 januari een praktijkruimte voor €125,- per vierkante meter per jaar. Wat ik weet, is dat dit een redelijk gebruikelijke prijs is. Kijk wel goed of het inclusief gas/water/licht is, dat is het bij ons niet. Dus je komt iets hoger uit.

Ik heb ook via de VVAA toentertijd mijn praktijovername geregeld. Ik hoefde geen ondernemersplan te maken, zij regelen de financiering en verzekeringen. Voor 15 euro per jaar ben je lid van de VVAA.

Succes

• Janine

Bedankt voor jullie reacties!

Logo, is het echt 125 euro per vierkante meter per JAAR??

Want bij ons was het geloof ik per maand, dus dat is nogal een verschil!

We zullen eens bekijken of VVAA ons kan helpen en of het haalbaar is. Het is een nieuwe praktijk dus het is ook wel handig om eens te vragen of er uberhaupt potentie is voor een praktijk. Waar zouden we dat het beste na kunnen vragen??

groetjes Janine

• Logo

Ja, €125,- excl. per vierkante meter per jaar.

Als je per maand rekent, kom je op belachelijke bedragen. dat klopt niet denk ik.

Ik zou in eerste instantie contact opnemen met de hoofdverzekering van de regio waarin je wilt starten. Zij weten wel of er schaarste is, en je hebt een hoofdcontract nodig voor vergoeding van de behandelingen. Je krijgt dan een zorgverlenerscode en een praktijkcode.

Je zou ook eens collega's kunnen polsen of er flinke wachtlijsten zijn in de omgeving en of er vacatures zijn,

Succes