Post-HBO

• Marijon

Momenteel ben ik me aan het orienteren op het aanbod aan post-hbo opleidingen / curussen voor logopedisten. Wie heeft er een post-hbo cursus gevolgd en kan me er een aanbevelen?

Ik ben werkzaam binnen het speciaal onderwijs (cluster 4: kinderen met gedrags- en leerproblemen) en woon in Overijssel (omgeving Deventer).

Bedankt!

• Logo

Ik doe op dit moment CT2 (communicatieve taaltherapie bij kinderen met een taalniveau van 2-6 jaar). Erg leerzaam en praktisch opgezet. Goed bruikbaar. Collega's die deze cursus eerder hebben gedaan, zijn ook nog steeds enthousiast.

Hij wordt gegeven in Eindhoven (fontys) en Utrecht (www.hu.nl). Ik doe het in Utrecht.

Er bestaat ook een cursus CT3 (taalniveau vanaf 6 jaar). Deze heb ik (nog) niet gedaan.

Via www.logopediestart.nl kun je doorlinken naar de sites van de hogescholen en het post-hbo aanbod bekijken.

• Logo

In de Lo& Fo staat ook veel cursusinformatie trouwens!

• Marijon

Bedankt voor de reacties. Ik ben geen lid van de NVLF meer en ontvang daardoor helaas ook geen Lo & Fo.

• Margot

De cursus CT II kan ik ook aanraden. Ik heb hem vorig jaar gevolgd. CT III hoop ik komend jaar te doen.

• Marijon

Hoi Margot,

kun je mij wat meer vertellen over deze cursus?

Ik denk zelf aan een 1-jarige opleiding RT en / of een dyslexie cursus.

Groeten,

Marijon

Margot schreef:

>

> De cursus CT II kan ik ook aanraden. Ik heb hem vorig jaar

> gevolgd. CT III hoop ik komend jaar te doen.