Ik ben op zoek naar mensen die net als ik na hun studie taalwetenschap logopedie zijn gaan studeren.
Alvast bedankt voor de reacties,
Anneriet
Hoi Ingrid,
Bedankt voor je reactie. Ik wil graag contact met andere taalwetenschappers die logopedie doen om ervaringen uit te wisselen.
Ik ben net dit jaar in Rotterdam in het eerste jaar begonnen en het valt me eerlijk gezegd een beetje tegen. De manier van onderwijs is zo anders dan ik gewend ben. Daarnaast kan ik bijna geen vrijstellingen krijgen. Ik ben op de opleiding de eerste taalwetenschapper en er is dus niet echt iets voor geregeld. Ook vind ik het moeilijk dat ik de enige in de klas ben met zo'n achtergrond.
Waar heb jij je opleiding gedaan? Wat zijn jouw ervaringen?
Ik denk erover om over te stappen naar Utrecht omdat ik daar het eerste jaar mag over slaan.
Groeten, Anneriet
Hoi Anneriet,
Ik heb beide opleidingen in Groningen gedaan. Ook mij viel het in het begin heel erg tegen, aangezien wij de eerste lichting waren die Logopedie verkort (= in twee jaar en drie maanden) ging doen en er dus nog een hoop onduidelijkheid bestond over wat er wel en niet moest gebeuren. Ook liep ik tegen het probleem aan dat de manier van onderwijs heel verschillend was: van hoorcolleges naar PGO en verslagen moeten opeens in de ik-vorm, iets wat bij Taalwetenschap absoluut taboe was. Ook kon ik me slecht vinden in de manier van toetsing.
Gelukkig was ik niet de enige. Ik denk dat wij met een stuk of 16 personen de overstap hebben gemaakt en op die manier hadden we wel veel steun aan elkaar.
Hoewel ik meerdere keren op het punt heb gestaan om te stoppen, ben ik nu heel blij dat ik toch doorgezet heb want de stages zijn heel leuk en juist hierdoor krijg je toch wel het beste idee van het beroep!
hoi,
misschien een wat late reactie.
Ik heb de opleiding logopedie gedaan en uit mijn jaar gingen na afloop van de studie juist wat mensen de opleiding taalwetenschappen doen. Misschien zou je dus ook eens kunnen navragen via de huidige studenten.
In Utrecht, waar ik de studie heb gedaan, geeft ook een taalwetenschapper (-ster) les. Haar naam is Leen van den Dungen, je zou misschien eens contact op kunnen nemen. (hogeschool van Utrecht, faculteit gezondheidszorg, afdeling logopedie).
Nog één opmerking:
Het vak logopedie is erg breed, je kunt dus uiteindelijk heel specifiek een keuze maken wat je er precies mee wilt doen. In jou geval is nu misschien niet alles even interessant, uiteindelijk heb je met de combinatie van studies wel iets extra's in huis! En daardoor kun je na je studie waarschijnlijk meer dan een ‘gewone’ logopedist.
Heel veel succes met de studie en met de keuzes die je gaat maken.
Eva
Hoi Anneriet,
Ik kan me voorstellen dat het even wennen is om na een WO-studie op Hbo over te stappen. Zelf ben ik ook logopedist en denk eraan om de studie Taalwetenschap te doen. Het Hbo is waarschijnlijk meer gericht op praktijk dan het WO. Hopelijk zet je door, want het is echt heel leuk. Ik denk dat jij juist heel veel ervaring hebt en kan gebruiken en je medestudenten daarin kan helpen!
Succes!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?