snel praten

• Eef

Hoi!

Ik ben 20 jaar en ik praat al zo lang als ik weet heel erg snel. Zeker als ik enthousiast of gedreven ben, ben ik soms niet te stoppen en ga ik vaak ook nog eens hárder praten. Mensen beoordelen me hierdoor vaak als dominant of agressief, terwijl het daar niets mee te maken heeft. Ouders en collega's zeggen het wel vaak genoeg tegen me, in de hoop dat ik het dan ‘afleer’, maar het werkt niet op die manier. De laatste tijd maakt het me erg onzeker, en ik wil er graag iets aan doen. Ik vraag me af of Logopedie hierbij hulp kan bieden? Of weet iemand iets anders?

• Hanneke

Hallo,

Ik denk zeker dat je wat aan logopedie hebt. De logopedist kan je een goed tempo en stemvolume aanleren.

Succes ermee!

• Regina

Hallo Eef,

Net als Hanneke denk ik dat logopedie heel goed is, wat ik nog wel vragen wilden is, weet je ook de oorzaak van je snelle praten. Ik praat ook heel snel, dat komt omdat ik het stotteren wil verbloemen. Ik wordt ook behandeld door een logopediste. Ik moet wel zeggen het is moeilijk is om iets nieuws aan te leren zeker als je het niet altijd in de gaten hebt.

Veel succes,

Regina