Kwaliteitskring

• Linda

Beste collega's,

Wie kan mij vertellen of het nodig is dat je lid bent van de NVLF wanneer je deel wilt nemen aan een kwaliteitskring? Ik hoorde dat het ook wel zonder kan, maar dat je dan veel geld moet betalen. Wat is het beste om te doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Linda.

• Logopedie praktijk

Ik ben jaren lid geweest van de Q kring zonder lid van de NVLF te zijn.

Vraag jezelf af wat zal het lidmaatschap mij opleveren?

Magda

• Danieke

Toevallig hoorde ik vandaag dat je tegen gereduceerd tarief ook deel kunt nemen aan de kwaliteitskring en dat je daarmee evengoed je kwaliteitsregistratie kunt halen.

Ik was zelf in de veronderstelling dat je voor een nagenoeg gelijk bedrag als het lidmaatschapsgeld ook deel kon nemen aan de kwaliteitskring. In dat geval biedt lid worden natuurlijk meer voordeel.

Vergeet ook niet dat de NVLF ook je vakbond is!

Maar dat het duur is, daar is iedereen het denk ik wel over eens.

• Logopedist

een registratie preverbale logopedie en/of stottertherapie kun je alleen via de NVLF krijgen. Als je geen lid bent, moet je flink betalen (iets van €250,-) om deze registratie te krijgen.

Ik vind dat de NVLF flinke ondersteuning geeft. Zeker nu met de nieuwe contracten geven ze goed advies en kun je eigenlijk niet zonder de vereniging….

• Marije

Ik kan me voorstellen dat dat zo is als je een eigen praktijk hebt. Maar als je in loondienst werkt, bijvoorbeeld op een school of in een ziekenhuis, dan kan ik me voorstellen dat je lidmaatschap minder zinvol vind.

• Logopedist

Dat is waar. Ik als vrijgevestigd logopedist kan eigenlijk niet zonder de NVLF. Wat betreft contracten en ondersteuning. Ik vind het tijdschrift ook wel waardevol.

De NVLF doet op dit moment heel veel voor vrijgevestigden.

• logopediepraktijk

Je hoeft geen lid te zijn van een kwaliteitskring om je registratie te borgen. Je punten voor registratie kun je ook uit andere scholingsactiviteiten etc. halen. Dat is via de NVLF-site en de site van het kwaliteitsregister goed te lezen. Wel goed dat je ghier kritisch over nadenkt. Ik heb 20 jaar een eigen praktijk gehad en ben nu in loondienst. ik vind het nut van de NVLF ook veel minder nu. Zonder lidmaatschgap van de NVLF is deelname aan en kwaliteitskring niet handig. Want dan moet je bijna hetzelfde bedrag als een jaar lidmaatschap betalen!!! Over kartelvorming gesproken!! Helaas is er maar 1 belangengroep voor logo's: de NVLF en die doen toch wel hun best voor ons.

Succes met je keuze.

• Andrea

Ik lees net dat deelnamegeld aan de kwaliteitskring ongeveer hetzelfde bedraagt als het lidmaatschapsgeld voor de NVLF? Maar wie weet waar je dit kan checken en wat het exacte bedrag is?

• Andrea

Deelname aan een kwaliteitskring als niet lid van de NVLF kost 50% van

de verenigingscontributie. In 2007 is dit 184,50 Euro (per

kalenderjaar).

U kunt dit zwart op wit vinden in hoofdstuk 4.4 van de Handleiding

Kwaliteitskringen 2005 welke ook voor niet leden is in te zien:

http://www.nvlf.nl/index.php?site=nvlf&page=kwalkringen

Met vriendelijke groet,

Karin Verkleij

Secretaresse Kwaliteit & Deskundigheidsbevordering