salarisschaal sbo

• logopedist sbo

Hallo,

Op het moment zijn wij (aantal logopedisten in friesland) druk in onderhandeling over de salarisschaal in het sbo. Over het algemeen krijgen de logopedisten in het sbo uitbetaald op schaal 8. Er is echter een advies gegeven dat logopedisten uitbetaald zouden moeten worden naar schaal 9. Dit is echter een advies en nog niet opgenomen in het CAO. Zijn er al mensen die het toch voor elkaar hebben gekregen naar schaal 9 te gaan? En op welke manier is dit gebeurd. Welke argumenten hebben jullie aangkaart? Hier zijn wij erg benieuwd naar.

Alvast bedankt!

• Marianne

Was het maar waar, schaal 9. Ik ben logopedist op het voortgezet speciaal onderwijs. Wij zijn ook ingeschaald in schaal 8 en als je begint, begin je zelfs in aanloopschaal 7 (waar dat over gaat????). Ik heb dus helaas geen oplossing voor je, maar ben wel erg benieuwd hoe en met wie jullie de strijd/onderhandelingen dan aangaan? En van wie komt dat advies van schaal 9?

Groetjes, Marianne.

• Marieke

Ook ik ben begonnen over schaal 9. Ik werk in het VSO (primait onderwijs). Zowel ik als onze personeelsfunctonaris hebben nergens kunnen terug vinden dat logopedisten in het so naar schaal 9 zouden gaan. Ik hoor wel geruchten hierover en ook dat de onderhandelingen zo ver zouden zijn, maar of het definitief is????

• Danieke

Wij hebben ons met de logopedisten die vallen onder hetzelfde bestuur hardgemaakt en uiteindelijk het volgende voor elkaar gekregen;

We vallen officieel nog in schaal 8, maar krijgen een financiele toelage om het salaris te compenseren naar schaal 9. Er wordt nog gewacht met officieel schaal 9 tot het in de CAO' s wordt opgenomen.

• Lindsy van Campen

Hallo Dieneke,

Graag zou ik namens het logopedistenteam van de Dr. F. Hogewindschool (so, cluster 2) contact met je willen opnemen. Helaas heb je niet je e-mailadres vermeld in de bovenstaande reactie.

Wij hebben al meerdere brieven verstuurd naar de GMR/bestuur, maar ter vergeefs….

Misschien hebben jullie nog meer argumenten, waardoor wij ook op onze school het salaris kunnen compenseren (Wij denken aan de toekomstige lumpsum, waarbij de scholen zelf de zak geld kunnen verdelen.

Met vr. gr. namens het logopedistenteam,

Lindsy van Campen

L.v.campen@auris.nl

• Marijon

Dat geldt ook voor ons, logopedisten van de Ambelt (SO en VSO, cluster 4).

Graag willen ook wij jullie argumenten horen!

Marijon