salaris loondienst vrije vestiging

  • Logopedist in loondienst

    Hallo collega's,

    Ik werk als logopedist in de vrije vestiging. Ik ben daar in loondienst en heb 1 jaar ervaring. Ik verdien 14,20 bruto per uur, waarbij ik niets verdien als clienten een afspraak afzeggen. Verder krijg ik per dag een half uur administratietijd en een half uur pauze uitbetaald. Ik heb het idee dat dit geen goede arbeidsvoorwaarden zijn, maar ik kon me tijdens de onderhandelingen niet sterk (genoeg) maken, omdat ik niet weet wat gebruikelijk is. Wat vinden jullie van dit uurloon en is het normaal dat je als logopedist in loondienst zelf het risico voor een niet sluitende patientenplanning draagt (zonder dat daar een finaciele compensatie tegenover staat)?

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Een logopedist in loondienst.

  • logopedist

    Beste collega,

    Het is gebruikelijk dat je niet betaald krijgt voor de behandelingen die niet hebben plaatsgevonden. dat krijgen wij immers ook niet als praktijkhouders. wel zou je de verzuimzittingen die in rekening gebracht worden, uitbetaald moeten krijgen.

    Gebruikelijk is 1 uur extra uitbetaald te krijgen op 7 behandeluren. dit krijg jij ook.

    afhankelijk of je salaris acceptabel is ben ik benieuwd of je ook vakantie-uren hebt, of je vakantiegeld krijgt en of je cursussen vergoed krijgt door je baas.

    dit is allemaal bepalend voor je salaris.

  • anneke

    als je lid bent van de NVLF kun je hen om advies vragen…

  • Logo84

    @ anneke: lidmaatschap bij de NVLF is erg prijzig als je een salaris van 14 euro bruto per uur hebt… ;)

    Dit forum is toch juist (ook) bedoeld voor zulke vragen?

  • LogoTwente

    De NVLF mag hier geen adviezen over geven. Er is geen COA en er zijn geen richtlijnen.

    NVLF lidmaatschap kan voor een groot deel door je werkgever worden vergoed. Als je werkt in een VV ben je, denk ik, verplicht om lid te zijn van de NVLF. Dit, omdat zorgverzekeraars dit eisen.

    Verder: waarom bespreek je dit niet met je werkgever/praktijkhouder? Als je ergens ontevreden over bent lijkt het mij verstandig dat je dit bespreekt. Wie weet zijn er andere mogelijkheden.

    Groeten

  • Logo84

    @ LogoTwente: De NVLF geeft geen adviezen over salaris, maar kan wel adviseren over arbeidsvoorwaarden etc. Bij mijn oude werkgever (VV), was het overigens niet noodzakelijk als werknemer lid te zijn van de NVLF, wel om ingeschreven te staan in het KP. En ik weet niet hoe dat bij andere particuliere praktijken zit, maar bij mij was het absoluut geen optie dat de werkgever het lidmaatschap van de NVLF (deels) vergoedde.

  • anneke

    er is een regeling dat je werkgever je NVLF lidmaatschap met je bruto salaris kan verrekenen, dan is het al minder duur. Voor pas startende logo's is er volgens mij een mogelijkheid om nog tegen studenttarief lid te zijn….

  • Logopedist in loondienst

    logopedist Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste collega,

    >

    > Het is gebruikelijk dat je niet betaald krijgt

    > voor de behandelingen die niet hebben

    > plaatsgevonden. dat krijgen wij immers ook niet

    > als praktijkhouders. wel zou je de

    > verzuimzittingen die in rekening gebracht worden,

    > uitbetaald moeten krijgen.

    >

    > Gebruikelijk is 1 uur extra uitbetaald te krijgen

    > op 7 behandeluren. dit krijg jij ook.

    > afhankelijk of je salaris acceptabel is ben ik

    > benieuwd of je ook vakantie-uren hebt, of je

    > vakantiegeld krijgt en of je cursussen vergoed

    > krijgt door je baas.

    > dit is allemaal bepalend voor je salaris.

    Ik heb inderdaad vakantie-uren en krijg vakantiegeld. Ik krijg ook een bedrag per jaar voor het volgen van een kleine cursus. Maar zeker die eerste twee dingen vind ik niet meer dan normaal. Dat krijgt iedereen die in Nederland werkt.

  • Logopedist in loondienst

    LogoTwente Schreef:

    ——————————————————-

    > De NVLF mag hier geen adviezen over geven. Er is

    > geen COA en er zijn geen richtlijnen.

    > NVLF lidmaatschap kan voor een groot deel door je

    > werkgever worden vergoed. Als je werkt in een VV

    > ben je, denk ik, verplicht om lid te zijn van de

    > NVLF. Dit, omdat zorgverzekeraars dit eisen.

    > Verder: waarom bespreek je dit niet met je

    > werkgever/praktijkhouder? Als je ergens ontevreden

    > over bent lijkt het mij verstandig dat je dit

    > bespreekt. Wie weet zijn er andere mogelijkheden.

    >

    > Groeten

    Ik heb bij de salarisonderhandelingen duidelijk gemaakt dat ik óf een hoger uurloon wilde, óf wilde dat mijn werkgever het risico zou dragen van clienten die afzeggen of niet komen opdagen. Er staat ook in de personeelsregeling van de NVLF dat dit risico in principe bij de werkgever ligt. Je kunt ervoor kiezen dit risico bij de werknemer leggen, maar dan hoort daar een financiele compensatie (een percentage hoger uurloon) tegenover te staan. Mijn werkgever is hier echter niet mee akkoord gegaan en ik wilde de baan te graag om het hierop stuk te laten lopen.

  • Logopedist in loondienst

    Zijn er misschien andere logopedisten in loondienst (met een vergelijkbaar aantal ervaringsjaren) die willen laten weten wat hun bruto uurloon is? Dan kan ik dat vergelijken met wat ik verdien.