salaris loondienst vrije vestiging

  • Logopedist in loondienst

    Hallo collega's,

    Ik werk als logopedist in de vrije vestiging. Ik ben daar in loondienst en heb 1 jaar ervaring. Ik verdien 14,20 bruto per uur, waarbij ik niets verdien als clienten een afspraak afzeggen. Verder krijg ik per dag een half uur administratietijd en een half uur pauze uitbetaald. Ik heb het idee dat dit geen goede arbeidsvoorwaarden zijn, maar ik kon me tijdens de onderhandelingen niet sterk (genoeg) maken, omdat ik niet weet wat gebruikelijk is. Wat vinden jullie van dit uurloon en is het normaal dat je als logopedist in loondienst zelf het risico voor een niet sluitende patientenplanning draagt (zonder dat daar een finaciele compensatie tegenover staat)?

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Een logopedist in loondienst.

  • logopedist

    Beste collega,

    Het is gebruikelijk dat je niet betaald krijgt voor de behandelingen die niet hebben plaatsgevonden. dat krijgen wij immers ook niet als praktijkhouders. wel zou je de verzuimzittingen die in rekening gebracht worden, uitbetaald moeten krijgen.

    Gebruikelijk is 1 uur extra uitbetaald te krijgen op 7 behandeluren. dit krijg jij ook.

    afhankelijk of je salaris acceptabel is ben ik benieuwd of je ook vakantie-uren hebt, of je vakantiegeld krijgt en of je cursussen vergoed krijgt door je baas.

    dit is allemaal bepalend voor je salaris.

  • anneke

    als je lid bent van de NVLF kun je hen om advies vragen…

  • Logo84

    @ anneke: lidmaatschap bij de NVLF is erg prijzig als je een salaris van 14 euro bruto per uur hebt… ;)

    Dit forum is toch juist (ook) bedoeld voor zulke vragen?

  • LogoTwente

    De NVLF mag hier geen adviezen over geven. Er is geen COA en er zijn geen richtlijnen.

    NVLF lidmaatschap kan voor een groot deel door je werkgever worden vergoed. Als je werkt in een VV ben je, denk ik, verplicht om lid te zijn van de NVLF. Dit, omdat zorgverzekeraars dit eisen.